اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

دو زبانه بودن موجب افت تحصیلی می شود

وزیر آموزش و پرورش:
آموزش و پرورش کشور به دو دوره 6 ساله تبدیل شد

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور تبدیل آموزش و پرورش کشور به دو دوره 6 ساله ابتدایی و 6 ساله دوم و حذف دوره راهنمایی از نظام آموزشی به تصویب رسید.

A0486889.jpg

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حمید‌رضا حاجی‌بابایی در مراسم بزرگداشت روز ملی پژوهش که عصر امروز در سالن حجاب مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: علمی مفید است که انسان را رشد داده و یک گام به جلو نزدیک کند؛ در این صورت است که جایگاه علم در قرآن و دین به عنوان معیار سنجش انسان تعیین می‌شود و اگر این علم نافع وجود داشته باشد معلم و دانش‌آموز در جایگاه والایی قرار می‌گیرند.
وی افزود: خداوند همه نعمت‌هایی را که به انسان داده است در اندازه‌ای ندانست که به خاطر آن بر انسان‌ها منت بگذارد به دلیل اینکه همه اینها تمهیدات محسوب می‌شود و تمهیدات فراهم شده است تا انسان پژوهشگر شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مسائل مربوط به ایمان، انسان شدن، علم و رشد، خدا بر انسان منت می‌گذارد، ادامه داد: در سوره منافقون آمده است "به دلیل اینکه انسان، مسلمان و مؤمن آفریده شده‌اید خدا بر شما منت می‌گذارد. "

* آموزش و پرورش مغز استخوان توسعه پایدار در کشور است

وی افزود: اگر در کشور به آموزش و پرورش به عنوان کلیدی‌ترین وزارتخانه و نهاد توجه شود تمام خوشبختی‌ها به این کشور باز می‌گردد؛ آموزش و پرورش مغز استخوان توسعه پایدار در کشور است و اگر آموزش و پرورش وجود نداشته نباشد توسعه پایدار شکل نخواهد گرفت.

* پژوهش باید سیلی باشد که تمام کشور را در برگیرد

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید در 3 محور تحصیل، تهذیب و ورزش ساخته شوند، گفت: مدرسه باید این خصوصیات را برای دانش‌آموز تأمین کند همچنین پژوهش باید سیلی باشد که تمام کشور را در بر گیرد.

* روحیه تقوا و ایثار باید در آموزش و پرورش تقویت شود

وی ادامه داد: هنگامی که معلم وارد کلاس درس شد جز با خدای خود با کسی معامله نمی‌کند و به همین دلیل روحیه تقوا و ایثار را باید در آموزش و پرورش تقویت کرد همچنین باید به سمت به روز نگه داشتن معلمان و هدفمند کردن نشریات آموزش و پرورش برویم.

* توجه به مناطق چندزبانه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد

وزیر آموزش و پرورش افزود: صبح امروز در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور تبدیل آموزش و پرورش کشور به دو دوره 6 ساله ابتدایی و 6 ساله دوم و حذف دوره راهنمایی از نظام آموزشی به تصویب رسید؛ توجه به مناطق محروم و چند زبانه برای ایجاد عدالت آموزشی نیز یکی دیگر از مصوبات امروز شورای عالی آموزش و پرورش بود.
وی ادامه داد: 70 درصد دانش‌آموزان در سراسر کشور دو زبانه بوده و پس از ورود به کلاس اول و گذراندن یک سال تحصیلی هنوز زبان مادری آنها به فارسی تبدیل نشده است؛ این گونه دانش‌آموزان چگونه می‌توانند با دانش‌آموزانی که در تهران تحصیل می‌کنند رقابت کنند.
حاجی‌بابایی اظهار داشت: دانش‌آموزی که در کلاس اول با این افت تحصیلی مواجه شود تا آخر نیز نمی‌تواند موفق باشد.
انتهای پیام/ز

نظرات 2 + ارسال نظر
شمشک دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:50 ب.ظ

جناب حاجی بابایی محترم شوونیست وقتی در کشوری که 70 درصد ساکنین فارسی زبان نیستند واگر مردم به زبان مادری خود تحصیل می کرفتند مشکل افت تحصیل به وجود نمیامد. ومردم مجبور نبود به زبان ناقص فارسی تکلم نماید.

[ بدون نام ] دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:52 ب.ظ

تغییر زبان مادری ملتها به زبان فارسی، آرزوی است که شما به گور خواهید برد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد