اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

باخت تراختور و نگاهی به فرهنگ ایرانی

TractorFansPortal.Com. تراختور در روزی که احتیاج مبرمی به کسب امتیاز داشت تا بیش از پیش جایگاه خود را در جدول رده بندی رقابتها مستحکم سازد ،با ارائه یک بازی ضعیف نتیجه را به قوهای سپید انزلی واگذار کرد تا چشم به بازیهای آینده داشته باشد.

روز پنج شنبه به همراه تعدادی از دوستان حرکت کردیم به سمت سرعین  تا از آنجا رهسپار انزلی شویم. به همراه ما چندین دستگاه اتوبوس و مینی بوس و سواری هم از شهرهای تبریز و اردبیل آمده بودند. در میدان اصلی سرعین همه هوادارها از ماشین پیاده شده و با اهتزاز پرچمهای سرخ تراختور آمادگی خود را برای حضور در بازی فردا اعلام نمودند.
یکی از هموطنان اردبیلی نیز با یک پارچه نوشته بزرگ که روی آن نوشته شده بود  - اردبیل سئوگیسی تراختور - به استقبال تبریزیها آمد. در این بین یکی از مغازه داران هم با یه جعبه شیرینی به سمت تراختوریها آمد و به آنها خوش آمد گویی کرد. طرفداران هم با شعارهای

یاشاسین آذربایجان
یاشاسین اردبیل
یاشاسین سرعین

جواب محبتهای آنها را دادند.

شب بازهم در جامیش گولو ،هواران در کنار هم به سر دادن شعارهای ملی و حمایتی از تراختور پرداختند. و به همراه گروه کوهنوردی کسری که در آنجا حضور داشتند ماهنیهای قدیمی آذربایجان رو همصدا میخواندند.

صبح روز بعد به سمت انزلی حرکت کردیم ،تقریبا یک ساعت قبل از بازی وارد این شهر شدیم ،همانطور که انتظار داشتیم برخی از طرفداران انزلی برخورد مناسبی نداشته و از همان بدو ووردمان با بد و بیراه به استقبال تراختورچیها آمده بودند.

نیم ساعت قبل از بازی وارد ورزشگاه شدیم ،بیش از دو هزار تراختوری و حدود سه چهار هزار ملوانی در ورزشگاه حضور داشتند.

سوت شروع بازی توسط داور میدان به صدا درآمد ،ملوان کارش رو با حمله شروع کرد ،هواداران هم به تشویق تیمهای خود میپرداختند.

با توجه به در پیش بودن دوم اسفند که مطابق با روز جهانی زبان مادری هست ،طرقداران تراختور با چندین پلاکارد و دادن شعار -آنا دیلینده مدرسه اولمالیدی هر کسه - این روز را گرامی داشتند.

چند دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که بار دیگر فرهنگ اصیل ایرانی اینبار در ورزشگاه انزلی توسط طرفداران ملوان نمود پیدا کرد ، انزلی چی ها هم بمانند تهرانیها و اصفهانیها و بوشهریها و در یک کلام بمانند سایر فارس زبانها ، شروع  به دادن فحش و ناسزا به ملت غیور آذربایجان کردند. آنها خطاب به طرفداران تراختور از کلمه - اشک اشک - استفاده  میکردند ،طرفداران تراختور هم در وهله اول به تشویق تیم خود پرداختند اما وقتی دیدند که انزلی چی ها شورش رو درآوردند در جوابشان -باباته باباته - و - روز پدر مبارک- گفتند ،این کار تراختوریها باعث شد که ملوانیها برای مدتی دست از فحاشی بکشند.

طرفداران ملوان همچنین در یک حرکتی کاملا نژادپرستانه بازیکن عرب تراختور یعنی جاسم کرار را مورد توهین وناسزا قرار داده بودند که با عکس العمل تراختوریها مواجه شدند و تراختوریها شدیدا این بازیکن رو مورد تشویق قرار دادند.

نیمه اول با نتیجه بدون گل به پایان رسید .با شروع نیمه دوم ملوانیها باز شروع به فحاشی کردند که جواب تراختوریها همان ، باباته باباته  بود.

کار به همین منوال ادامه داشت تا اینکه ملوان گل اول رو زد. بعد از خوردن گل تراختورچیها مثل همیشه از عیبی یوخ عیبی یوخ برای روحیه دادن به بازیکنان تراختور استفاده کردند. اما انزلیچیها که با زدن این گل روحیه هم گرفته بودند با انرژی مضاعف تری به فحاشی پرداختند ،تا اینکه گل دوم رو زدند ،بعد از زدن گل دوم دیگر چشمها را بسته و دهانشان را باز کردند و با شعار های  - صدای عرعر نمیاد .... و انزلی عروسیه تبریز....  - فرهنگ نابشون رو به رخ همگان کشیدند.

نکته جالبی که در این بین وجود داشت حمایت غیر مستقیم نیروهای امنیتی از طرفداران انزلی بود ،آنها به جای اینکه  جلوی توهینهای طرفداران ملوان روبگیرند با گسیل نیروهایشان در بین طرفداران تراختور و ایجاد فضای رعب و وحشت سعی میکردند که طرفداران تراختور را آرام کنند ،گویی انگار این ما بودیم که فحش میدادیم نه ملوانیها.

در هر حال این بازی هم با باخت تراختور و ارائه یک بازی ضعیف از سوی بازیکنان کمالوند به پایان رسید ،اما آنچه که در ذهن هواداران تراختور (که از جای جای آذربایجان ،از اردبیل و تبریز گرفته تا خلخال و آستارا به انزلی آمده بودند ) نقش بست ،توهینهای هواداران به اصطلاح هموطنمان در انزلی بود.
به هر حال هنوز از یاد نبرده ایم که در اول فصل طرفداران پیروزی چگونه رکیک ترین توهینها را به ملت آذربایجان کردند و صدا وسیمای به اصطلاح ملی هم اقدام به پخش آنها نمود و این داستان دنباله دار در اکثر شهرهای ایران تکرار شده و میشود.

معلوم نیست که شهر بعدی هم اصفهانه یا اهواز یا شایدم تهران ،ولی آنچه که عیان هست دشمنی عده ای که مجبورا باید بگوییم هموطن ،با ملت تورک آذربایجانه.

گونش


اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور


--------------------------------------------------------------------------------------------------

اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکت

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
مجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کامل

برای خرید مجموعه کامل نمایشهای صمد وممد بابک نهرین و رنجی پور بر روی عکس زیر کلیک کنید


مجموعه کامل از گروه هنری بابک نهرین-6DVD
اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور

ننت   ت
 تیراختور تراختللللور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبعغغقبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور

ور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختو


اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور

اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور

آقایان ملوانی این بود جواب ما؟؟؟

آقایان ملوانی این بود جواب ما؟؟؟


ای هوادار ملوان جواب تشویق هایمان در تبریز را اینگونه دادی؟ جواب شعار "قوی سپید انزلی، ملوان بندر انزلی" این بود؟

دیروز وقتی در ورزشگاه انزلی "سیروس قایقران" را تشویق کردیم، با شعارها و توهین هایتان از ما پذیرایی کردید.

شما دیروز به مردم آذربایجان توهین کردید...
هواداران تیممان را به سخره گرفتید...
بازیکنان غیور ما را به دشنام گرفتید...
دل کرار ما را شکستید...
به کاپیتان تیم ملی کشورمان بدترین ناسزاها را گفتید...
به آندو تیموریان را فحش ناموسی دادید...
ازسرمربی تیممان با رکیک ترین الفاظ پذیرایی کرید....
اما ندانستید که هواداران تراکتور تا به دیروز خصومتی با شما نداشتند اما حیف که قدر نشناس بودید.

ای کاش قبل از هتک حرمت هایی که به هموطنان غیور آذربایجان کردید، از دوستانتان که به تبریز آمدند و در مقابل تراکتور تیمشان را تشویق کردند، می پرسیدید که مهمان نوازی آذری ها در تبریز چگونه بود؛ ما در تبریز باختیم ولی تیمتان را تشویق کردیم، همواره برای ما برد و باخت امری بدیهی بوده است و بدون توجه به نتیجه تیمتان را تشویق کردیم ولی شما...

هواداران ملوان بدانید و آگاه باشید که تراکتور و هوادارانش بیدی نیستند که با این بادها بلرزند، شما امروز سند دشمنی تان با مردم آذربایجان را با مهر خود به امضا رساندید. اگر تا به امروز هواداران تنها تیمی که جرئت این را داشتند که برای تشویق تیمشان به تبریز بیایند شما بودید، فقط برای ایجاد پیوندی استوار برای برهم گسستن یکه تازی دردانه های پایتخت نشین بود و ما این اتحاد را فقط برای این می خواستیم که ثابت کنیم تیم های شهرستانی پرهوادارتر از تیمهای پایتخت نشین هستند.

حال که خود اینگونه خواستید تمامی روابط موجود دیگر به پایان رسید و من بعد دیگر شاهد هیچگونه دوستی میان هواداران تراکتور و ملوان نخواهیم بود. کاش دیروز وقتی علیه ما شعار می دادی فکر فردای خود را هم می کردید، ولی حال که اینگونه خواستید هر چه آید خوش آید...


اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور

شعور هواداران ملوان انزلی تنها فرهنگ مردم انزلی را به رخ کشید ن


شاید همه عزیزانی که بازی تراکتور و ملوان را در تبریز دیده اند به یاد داشته باشند که تیم میهمان یعنی ملوان انزلی چگونه توسط هواداران تراکتور مورد تشویق قرار گرفت و آنها نیز با خاطره ای خوش تبریز را ترک نمودند. حال سوال اینجاست چه علتی باعث میشود تا در جواب این تشویقها جوانان یک شهر به هواداران و بازیکنان و حتی به مردم آذربایجان یا هر جای دیگری اینگونه آشکارا توهین نمایند؟!


همه ما بندر انزلی رو به عنوان یکی از شهرهای توریستی ایران میدانیم و شاید اکثر ما نیز از نزدیک این شهر کوچک را دیده ام
در این شهر تنها چیزی که هنوز بعد از گذشت چندین و چند سال به وضوح به چشم میخورد بی فرهنگی عده ای جوان است که برای شهری همچون انزلی که سالهاست شهری توریستیست کمی قابل تامل میباشد.

نه همه بلکه عده ای از مردم این شهر هنوز آداب و معاشرت و رفتار با توریست و مهمان را یاد نگرفته اند و توهینهای اینگونه آشکار توسط هواداران ملوان در ورزشگاه بعد از تشویقهای آنچنانی هواداران تراکتور در تبریز نمونه ای از افت شدید فرهنگی ما بین جوانان انزلی میباشد.

شهری همچون انزلی به توجه به مشاهداتی که اکثر مردم شهر های دیگر از این شهر نموده اند جوانان بیکار زیادی را در خود جای داده که خود این مساله باعث بوجود آمدن نا ملایمات اخلاقی در این شهر شده و البته به همین میزان در شهرهای مختلف انواع این نا ملایمات نیز با توجه به سطح شغلی و سطح فرهنگی آن شهر متغیر میباشد.

البته این شهر افرادی و بازیکنانی نیز همچون  مرحوم سیروس قایقران را تحویل این جامعه داده که امیدواریم مردم و جوانان این شهر توریستی با الگو برداری از افتخاراتشان همچون این مرحوم و همچنین با الگو برداری از فرهنگ تشویق تیمهای دیگر همانند هواداران فهیم تراکتور روزی به سطح فرهنگی برسند که بدانند توهین به تورکها یا هر ملتی یا قومی دیگر توهین به شئونات خود بوده و لکه ننگی بر جای میگذارد که سالها از دل مورد توهین قرار گرفته ها پاک نمیشود.

البته ما آرزو داریم مقامات مسئول و کمیته محترم انضباطی همچنان که هواداران و بازیکنان و مربیان تیم تراکتور را با مسایلی پیش پا افتاده و غیر قابل مقایسه با این مسئله و به دلایل بسیار نا چیز و حتی بی دلیل مورد محرومیت خود قرار داده اند و همچنین مهمتر اینکه اظهار نظر فوری جناب آقایان تاج و عزیز محمدی در بسیاری از مسایل نا چیز تراکتور که این تیم و هوادارانش باید به علت فلان مسئله محروم شوند این بار نیز با رعایت حق و حقوق هواداران تراکتور و بازیکنان و مربیان این تیم و همچنین مردم آذربایجان اظهار نظر فرموده و لطف کرده کمی نیز در مورد مسایلی که بر سر تراکتور می آورند اظهار نظر بفرمایند تا مردم آذربایجان در ایران بیش از این احساس غربت نکنند. امیدواریم آرزو به دل نمیریم!!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
مجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کاملمجموعه نمایشهای صمد وممد  مجموعه فیلم و نمایش بابک نهرین و رنجی پور کامل

برای خرید مجموعه کامل نمایشهای صمد وممد بابک نهرین و رنجی پور بر روی عکس زیر کلیک کنید


مجموعه کامل از گروه هنری بابک نهرین-6DVD
اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور

ننت   ت
 تیراختور تراختللللور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبعغغقبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور اخبار تراکتور تیراختور تراختور