اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

خط دفاعی تراکتور عملکرد خوبی داشته است سه شنبه



مدافع تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: خط دفاع تراکتورسازی در این فصل خیلی خوب کار کرده است و به همین خاطر برای جام ملتهای آسیا هم به تیم ملی دعوت شدم.

"محمد نصرتی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران، درباره دعوت شدنش به تیم ملی گفت: خط دفاع تراکتورسازی در این فصل خیلی خوب کار کرده به همین خاطر به تیم ملی دعوت شدم. قطبی متوجه تلاش من شده که مرا دعوت کرده است.

وی ادامه داد: با نتیجه نگرفتن تیمهای پایه در سطح ملی هم چشم امیدشان به بزرگسالان است که بتواند در جام ملتها نتایج مطلوبی بگیرد. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا نتیجه‌ای در شأن مردم ایران را کسب کنیم.

نصرتی درباره دیدار تیمش با راه‌آهن  افزود: بازی خوبی مقابل راه‌آهن انجام دادیم از وقتی کادر فنی این تیم عوض شده شرایط این تیم خیلی متفاوت‌تر از قبل است، ضمن اینکه راه‌آهن بازیکنان خوبی دارد و تیمی پرمهره و جوان است و با انگیزه در همه بازیها ظاهر می‌شوند. هر 2 تیم موقعیتهای زیادی داشتند که منجر به گل نشد اما تراکتورسازی توانست از یکی از آنها استفاده کند و 3 امتیاز بازی را بدست آورد.

وی در ادامه صحبتهایش گفت: تمام هم و غم تراکتورسازی گرفتن سهمیه آسیا است. کم‌کم به هدفمان نزدیک می‌شویم. باید جواب لطف تماشاگرانمان را که در سرما و گرما ما را حمایت کرده‌اند اینگونه بدهیم.

نصرتی در خاتمه درباره سومین دربی تبریز در این فصل عنوان کرد: در این فصل برای سومین بار مقابل تیم همشهری قرار می‌گیریم. در بازی رفت مقابل این تیم به دلیل 10 نفره بودن به تساوی بسنده کردیم اما در رقابتهای حذفی آنها را شکست دادیم. امیدوارم این دربی هم به سود ما تمام شود

فرجام‎های ناخوشایند در تاریخ




Traxtorchi.ir- خلیل غلامی: مورد علی دایی موردی به غایت جالب و مهم است. او که خود آذربایجانی‎ست توجهی بدان نکرد و در برابر مردمی از فرهنگ و تاریخ خویش بی‎تفاوت ماند. او از مردم چه خواهد دانست؟ موفقیت و پیروزی در رقابت‎های کمرشکن چیزی با نام تاریخ برای او پیوند ندارد. موردی که مرا سخت متعجب ساخته است، اعتراض او به مردمی بود که معترض‎اش بودند. او اعتراض‎اش را با بداخلاقی پاسخ می‎داد. پافشاری‎اش برای انتقام گرفتن از مردم تمامی نداشت. او هر جا و همه جا که امکان داشت، به کنایه از مردم آذربایجان سخن می‎گفت. حال آذربایجان یا هر جای دیگر فرقی نمی‎کرد؛ مردم، مردم‎اند. ایستادن در برابر آنان و انتقام چاره‎ی کار نیست.


نمونه‎ی دیگر زمانی‎ست که پلیس با مردم گلاویز می‎شود. می‎توان یک بررسی محتوایی انجام داد و من ادعا می‎کنم که هر گونه درگیری با مردم ختم به خیر نخواهد شد. پرهیز از خشونت مفهوم‎اش در همین انتقام نگرفتن از مردم است: هر کس با هر موقعیتی که داشته باشد، اگر در برابر مردم علم مخالفت برگیرد، بر زمین خواهد خورد.


با کسانی که علی دایی را به سبب آذربایجانی بودن‎اش دوست خطاب می‎کنند، مخالف نیستم. ولی یک دوست از مردم‎اش انتقام نمی‎گیرد. بازی که دایی در تبریز کرد، از خود بزرگ بینی‎اش بود. قرار نیست به هر ترتیبی که شده پیروز شد. بازی مردانه به شکست هم تن می‎دهد. با این حساب، مردان همیشه پیروز تاریخ‎اند. مرد خصلت مردانه دارد و از انتقام و خشونت دور است.


آنان که معتقدند باید دایی را با هواداران تراختور آشتی داد، باید گفت، قضیه برعکس این است: اوست که باید آغوش مردانه‎ی خود را بگشاید و از وضعیت بدتری که برایش پیش آمده است گذر کند. از این وضعیت نمی‎تواند گذر کند مگر این که، در گوشه‎ی اندیشه‎اش به فلسفه‎ای از مردم‎داری برسد. او از فرط خودبینی انتقام‎گر شده است.کسی فرزند آذربایجان است که از اشتباهات مردم‎اش حتا درگذرد و نه این که قضیه را برعکس جلوه دهد و به یک مبارزه علیه مردم‎اش برخیزد. من به عنوان یک نظاره‎گر می‎دیدم که او در میانه‎ی هزاران نفر از هواداران که دورتادورش را گرفته بودند تک و تنها مانده و منتظر بازی وحشیانه‎ای‎ست که تیم‎اش به دادش برسد. دوست داشتم او را در حالی عکاسی کنم که صدای هواداران کمر او را خم می‎کرد. هزاران فریاد علیه او به صدا درآمد و آسمان استادیوم را مخالفتی یک دست پر کرد. شاید هنوز او در اندیشه‎ی یک انتقام دیگر را در سر می‎پرورد و مطمئن‎ام که بار دیگر طعم بد آن را خواهد چشید.

مردم اگر اشتباه کنند نمی‎توان مجازات‎شان کرد. و اگر هم راه‎کارهایی اجتماعی برای این کار یافته شوند با یک نفر این کار میسر نمی‎شود.فرض کنید کسی با کسی دیگر درگیر شده است. او در برابر بداخلاقی‎های‎اش پس می‎نشیند و چیزی بر زبان نمی‎آورد. آن وقت مردم یا نظاره‎گران چه چیزی قضاوت می‎کنند؟ بداخلاقی چیزی نیست که پوشیده بماند. اسم‎اش را با خود دارد. ولی در صورتی که قضاوت مردم را اهمیت ندهیم و به تنهایی فکر کنیم که از پس همه چیز برخواهیم آمد، آن وقت علی دایی نمونه‎ی اعلای ما خواهد بود.

مردم تاریخ خویش را می‎نگارند. اگر مردم در برهه‎ای از زمان به اشتباه بغلتند راه کارهای اجتماعی می‎طلبد و در این راه‎کارها اگر واژه‎ی محاکمه یا جزا را به کار بریم دچار اشتباهی بدتر می‎شویم که آینده را از دستان ما خواهد ربود: یعنی چیزی از ما در آینده نخواهد بود مگر خودبینی‎ها و بدی‎ها. دایی شاید به زعم خودش می‎خواست مردمی که به او اهانت کردند به کیفر برساند تا خود را ثابت نگه دارد. در افتادن با مردم هزینه دارد و هزینه‎اش وارونه شدن شهرت است.

دربی آذربایجان و انگیزه ها



در این بازی که از حساسیت خاصی برای هر دو تیم برخوردار است تیم تراکتورسازی برای ماندن در جمع مدعیان و کسب سهمیه آسیایی و شهرداری برای فاصله گرفتن از تیم های ته جدولی و تحکیم جایگاه خود در میانه های جدول رده بندی به مصاف هم می روند و هر دو تیم به سه امتیاز بازی چشم دوخته اند.

دیدار رفت این دو تیم که چهاردهم مرداد ماه گذشته و در ورزشگاه خالی از تماشاگر یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد به دلیل عدم حضور تماشاگران بازی از جذابیت چندانی برخوردار نبود و با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

اما در این بازی که میزبان آن تیم تراکتوسازی تبریز است ،انتظار می رود دو تیم با حضور تماشاگران علاقه مند آذربایجانی که بیشتر طرفدار تراکتورسازی تبریز خواهند بود بازی زیبا و جذابی از خود به نمایش بگذارند.

اما تیم فوتبال تراکتورسازی که با شکست یک بر صفر تیم راه آهن در هفته نوزدهم در تهران، گام مهمی در راه کسب سهمیه آسیایی برداشت و در جمع مدعیان قرار گرفت برای کسب سه امتیاز بازی از میل بیشتری برخوردار است.

این تیم که دومین سال متوالی خود در لیگ برتر را تجربه می کند از همان آغاز لیگ دهم، کسب سهمیه آسیایی را برای خود هدف قرار داده است و هواداران این تیم نیز نسبت به تحقق این هدف بسیار امیدوار هستند.

البته با حذف تیم تراکتورسازی تبریز از گردونه رقابت های جام حذفی، این تیم تنها یک راه برای رسیدن به آسیا دارد و آن قرار گرفتن در بین سه تیم برتر لیگ و یا در صورت قهرمانی تیم های اول تا سوم لیگ برتر در جام حذفی، ایستادن در رده چهارم لیگ برتر است.

تراکتورسازی در روی کاغذ از شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار بهره مند است اما نباید از متحول شدن شهرداری و تغییر این تیم پس از آمدن 'حمید درخشان' غافل بود.

شهرداری تبریز نیز در هفته نوزدهم با نتیجه یک بر صفر نفت تهران را در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شکست داد و حداقل از لحاظ روحی با تراکتورسازی در یک شرایط قرار دارد.

این تیم که عنوان بدترین خط دفاعی لیگ را با دریافت 35 گل در 19 بازی در اختیار دارد در مقابل از خط حمله خوبی نیز برخوردار است و مهاجمان این تیم تاکنون 26 بار دروازه حریفان را باز کرده اند که این رقم در تراکتورسازی تنها 22 گل است .

البته تیم تراکتورسازی نیز پس از ذوب آهن اصفهان، بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد و تاکنون 14 بار دروازه این تیم باز شده است.

هشت برد، هفت تساوی و چهار باخت حاصل تلاش تراکتورسازی تا پایان هفته نوزدهم است و شهرداری از این لحاظ درست برخلاف تیم تراکتورسازی عمل کرده و چهار برد، هشت تساوی و هفت باخت در کارنامه خود دارد.

از نظر آماری نیز دو تیم تاکنون شش بار به طور رسمی رو در روی هم قرار گرفته اند که سهم تراکتورسازی سه برد بوده و شهرداری بردی مقابل تراکتورسازی نداشته و سه بازی نیز به تساوی کشیده شده است.

اولین دیدار رسمی دو تیم در لیگ یک فصل 76 برگزار شد که تراکتورسازی در دیدار رفت دو بر یک برنده شد و در بازی برگشت دو بر دو مساوی کرد.

سومین دیدار دو تیم نیز در فصل 77 با تساوی دو بر دو پایان یافت و اما در بازی برگشت این تیم تراکتورسازی بود که با یک گل شهرداری را شکست داد.

اما این دو تیم در لیگ برتر تنها یک بار به مصاف هم رفته اند که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

آخرین مصاف این دو تیم نیز در جام حذفی فصل جاری صورت گرفت که تراکتورسازی با نتیجه پر گل پنج بر دو از سد شهرداری گذشت و سومین برد خود مقابل این تیم را رقم زد.

در هفتمین رویارویی دو تیم که روز پنج شنبه این هفته در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می شود ، تراکتورسازی برای چهارمین برد و شهرداری برای رقم زدن اولین برد به مصاف هم خواهند رفت.

تراکتورسازی تبریز هم اکنون با 31 امتیاز از 19 بازی در رده پنجم و شهرداری با 20 امتیاز از این تعداد بازی در رده چهاردهم جدول رده بندی قرار دارند.