اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

نگاهی تحلیلی بر علل و عوامل باخت تراکتور مقابل سپاهان

TractorFansPortal.Com. بعضی وقتها یک سری به سایتهای هواداری سایر تیمهای مطرح کشور می زنم. دلم میگیرد. در این سایتها فقط کار خبر رسانی  از باشگاه انجام میشود و  گهگداری نیز به تحلیل بازی می پردازند. وجه متمایز سایتهای هواداری تراختور مخصوصا دو سایت تیراختورفنس با این سایتها ارائه خبرها و تحلیلها توسط هواداران تیم هست. به واقع روح دموکراسی و مردم گرایی را می توان در سایتهای هواداری تراکتور جستجو نمود. هوادارانی که رنجهای زیادی کشیدند می توانند دراین سایتها درد و دل کنند ،نظر بدهند و با هم زیستن ،با هم بودن ،برای تراختور و آذربایجان بودن را به نحو احسنت از

91536646107984004579.jpg

همدیگر می آموزند.سایتهای هواداری تراختور هیج وقت اجازه به کاربردن کلمات زشت را نمی دهند و این محیط سالم باعث شده تا دختران هوادار تراختور نیز با فراغ بال بیننده این سایتها باشند.بدین ترتیب این سایتهای هواداری رقیب بلامنازع سایر رسانه ها شده اند و هواداران تنها برای تماشای بازی به سایر رسانه ها مراجعه می کنند. وقتی وارد این سایتها میشویم می بینیم که چگونه هوادارن عاشقانه دارند بحث می کنند. عاشقانه لوگو طراحی می کنند، عاشقانه برای بردشان شادی و برای باختشان اشک میریزند.
سنگین ترین باخت تراختور در مقابل سپاهان اصفهان و در مقابل 100 هزار هوادار رقم خورد. همه هواداران برد معشوقه خود را پیش بینی کرده بودند اما تاریخ چیز غیر این را برای هواداران رقم زد و تراختور بازی را 3-1 به حریف اصفهانی خود واگذار کرد.
مهمترین وظیفه هوادار در این مواقع نگاه موشکافانه به موضوع و دستیابی به علت آن می باشد که هوادارن تراختور به خوبی توانستند این وظیفه را انجام دهند .

چند بحث را می توان برای این بازی در نظر گرفت:

فرد گرایی:

فرد گرایی میراث دو تیم استقلال و پرسپولیس می باشد. هوادارن تراختور باید به طور جد از فردگرایی پرهیز کنند. سابقه فردگرایی نشان میدهد که چطور این بلای شوم می تواند به تیم آسیب جدی وارد کند. بیشترین  فردگرایی در تراختور مربوط به طرفداران آقای کمالوند می باشد. فردگرایی باعث شد تا این مربی که اوایل در مقابل هوادارن و ملت آذربایجان متواضع بود، رفتار خود شیفتگی را در پیش بگیرد. پدیده استعفا و منت گذاشتن این مربی از نتایج فردگرایی هست. در واقع حمایت بدون نقد این هوادارن باعث شد تا  آسیب به تیم و حتی به این مربی وارد شود .از نتایج فردگرایی در بازی تراختور و سپاهان می توان به صحبتهای کمالوند با رسانه ها بعد از بازی اشاره کرد. کمالوند در این مصاحبه ضمن عذرخواهی از هوادارن شروع به فرافکنی و آوردن دلایل غیرموجه نمود. ایشان خستگی بازیکنان و کم بودن زمان برای ریکاوری را دلیل باخت داستند. در صورتی که این بازی یک هفته بعد از بازی تراختور و استقلال انجام شد و بازی نیز در تبریز برگزار شد. نکته قابل توجه اینست که سپاهان در سه جام (آسیا،لیگ برتر،جام حذفی ) بازی می کند و هفته قبل نیز در خارج از خانه با مس کرمان بازی سختی را انجام داده بود.

خروج بعضی از هواداران قبل از اتمام بازی:

بعد از گل سوم سپاهان بعضی از هواداران استادیوم را ترک نمودند. برخی از دوستان نسبت به این امر انتقاد داشتند و برخی نیز پا را فراتر گذاشته و کسانی که استادیوم را ترک کردند به هوادار نبودن متهم کردند. واقعیت اینست که هواداران بعد از اینکه دیدند در زمین بازیکنها کم کاری می کنند و گل سوم را نیز دریافت کردند ورزشگاه را ترک کردند.ترک کردن ورزشگاه و سکوت آنها خود حامل سخن بسیاری بود. آنها انتظار چنین کم کاری را از بازیکنها نداشتند و به احساس بسیار قوی در آنها بوجود آمده بود که بازیکنان و کادر فنی نمی خواهند بازی را ببرند. وقتی به حرفهای کمالوند
دقیقتر میشویم که گفت " ما هر کاری هم میکردیم می باختیم " این مساله و اطمینان قلبی هواداران از عدم وجود برد در این بازی بیشتر نمود پیدا می کند.

تکریم یا بزرگنمایی :

اصول اخلاقی ایجاب می کند که جواب محبت با محبت پس داده شود. آیا مسئولین تراختور و هواداران در نوع انتخاب محبت دقت کافی را داشته اند یا نه، باید بررسی شود.
سپاهان اصفهان یکی از متمول ترین باشگاههای کشور هست. این باشگاه توانسته بازیکنانی را در سطح بالا در اختیار بگیره و در اوایل باشگاهداری نیز از عدم وجود هواداران رنج میبرد. اما به یمن همین خریدهای بسیار خوب و گران خود توانست در چند سال اخیر خوش بدرخشد و هواداران زیادی را نیز به سمت خودش بکشد. این باشگاه متمول در اصفهان از هوادارن تراختور پذیرایی نمود وبه هواداران برخلاف سایر شهرهای ایران احترام گذاشتند.
واقعیت تلخ اینست به خاطر فحشهای رکیکی که به ملت آذربایجان و تراختور در سایر مناطق داده میشد هوادارن و مسئولین تراختور به خاطر رعایت اصول اخلاقی از طرف تیم اصفهانی در بازی رفت دو تیم در اصفهان چنان مهر آنها به دلشان نشست که گویا فحش ندادن به ملت آذربایجان در اصفهان جزء الطاف هواداران اصفهانی بوده! و حتما باید در بازی بازگشت کلی جواب این محبتشان جبران شود. این موضوع باعث شد تا در سایتهای هواداری تراختور که بیشترین بازدید کننده  را در کشور به خود اختصاص داده یک فضای مجازی حاکی از محبت بین هواداران اصفهانی و تراختوری بوجود آید. اگر به
اولین سال حضور تراکتور نظری بیفکنیم خواهیم دید که در فولاد شهر ،توهینهایی بسیار زشتی به ملت آذربایجان شد. یاد آوری این مساله به این خاطر بود که محبت اصفهانیها در این فصل کمترین حق هوادارن و ملت آذربایجان بوده و  علاوه بر اینها باید رسما از ملت آذربایجان عذرخواهی میشد که انجام نشد!

مربیان تیم به جای بالابردن روحیه بازیکنان خودی و تضعیف روحیه حریف به حاشیه ها و الطاف دوستانه پرداختند. کمالوند به عنوان سرمربی تیم در این بازی حساس کاملا قافیه را به حریف اصفهانی خود باخت. او آنچنان مقهور اسم سپاهان و قلعه نوعی شده بود که حتی بعد بازی نیز اعلام کرد" هر کاری میکردیم نمی توانستیم سپاهان را ببریم"! هواداران کم و بیش حرفهای کمالوند را نیز در بازی با استقلال به یاد دارند که به جای تضعیف روحیه تیم استقلال شروع به بالا بردن روحیه این تیم کرده بود. کمالوند قبل بازی استقلال نیز، این تیم را یک تیم بین المللی دانسته بود. صحبتهای چند وقت اخیر این مربی نشان میدهد او همیشه علاقه مند به ایجاد یک رابطه عاطفی با هواداران و مسئولین تیمهای مطرح هست.

تاکتیک تیمی و ضعف روحی تیم :

تیم تراکتور تیمی هست که فراز و نشیبهای زیادی در بازی آن دیده میشود. در واقع وقتی بازیکنان تیم از لحاظ روحی و تاکتیکی آماده بودند به راحتی توانسته اند تیمهای بزرگ کشور را نیز به زانو در بیاورند. بازی این فصل تراختور و استقلال در تبریز از بازیهایی بود که به واقع تیم توانسته بود حریف خود را کاملا مقهور هنرنمایی خود کند. اگر اشتباهات داوری رخ نمیداد و  شانس با تیم یار بود،تراختور می توانست استقلال را با پنج گل بدرقه کند اما این بازی به تساوی انجامید. اما همه هواداران از تیم راضی بودند.
اگر به نشیبهای تراختور در این فصل نگاه کنیم بیشترین نشیب از چند هفته قبل آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد.ضعف تاکتیکی تیم بعد از اتمام بازی تراختور و نفت تهران به وضوح قابل رویت بود. بیشتر هواداران از نحوه بازی و تاکتیکی تیم مقابل نفت تهران به شدت گلایه مند بودند. دیدار بعدی تراختور با حریف خوزستانی خود در خانه بود. همگان منتظر بودند که تیم بتواند با ارائه یک بازی خوب خاطره بازی نفت تهران به فراموشی سپرده شود. اما در این دیدار نیز تراختور به شدت از ضعف تاکتیکی رنج میبرد. کرنرهای زیادی برای تیم بدست آمد که حتی یک خطر کوچک نیز نتوانست روی
دروازه فولاد خوزستان بوجود آورد. تیم تراختور بازی را واگذار کرده بود تا در وقتهای اضافه و به یمن اشتباه مدافعین فولاد به یک پنالتی دست یابد تا این بازی به تساوی کشیده شود. این بازی نیز با حضور 50 هزار هوادار تراختور انجام شد. بازی بعدی تراختور با حریف نامی خود استقلال در تهران بود. در این بازی استقلال تیم برتر میدان بود و 57 درصد توپ و میدان از آن این تیم با تجربه بود. نبود فرهاد مجیدی با عث شده بود تا استقلال علیرغم حملات فراوان به گل دست پیدا نکند. بدون شک درخشش عباس محمدی و اتفاقات فوتبال باعث برد تیم تراختور در این بازی شد تا یکی از تابوهایی که تیم به اشتباه برای خود درست کرده بود شکسته شود.

بازی بعدی تراختور با سپاهان در تبریز بود. بازی که بسیار سرنوشت ساز بود. در این هفته تمامی رقیبان تراختور برای آسیایی شده بازی خود را برده بودند . این بازی یکی از بهترین نمودهای ضعف تاکتیکی و روحی تیم بود. اشتباهات محرز مدافعین، هافبکهای تیم به راحتی توسط هافبکهای تیم سپاهان از کار افتادند تا نقطه قوت تیمی تراختور نسبت به سپاهان از بین برود.

ضعف تاکتیکی باعث شد تا تیم در همان دقایق اولیه از لحاظ روحی کم بیاورد و تیم سپاهان صاحب توپ و میدان شود. تیم تراختور تنها بعد از به ثمر رساندن گل تساوی آنهم توسط مدافعین سپاهان توانست خود را از لحاظ روحی تغذیه نماید. در حالی تیم توانسته بود تا حدودی فوتبال خود را بر تیم سپاهان دیکته کند ، تمرین بازیکنان سپاهان در پشت تیم تراختور باعث شد تا تیم  سپاهان روند رو به رشد روحی تیم تراکتور را بگیرد. بعد این واقعه بود که دوباره تیم سپاهان توپ و میدان را از آن خود کرد تا دو گل دیگر را نیز روانه تیم تراکتور کند. عدم تغذیه روحی تیم از طرف کمالوند و ضعف تاکتیکی تیم باعث شد تا تلخترین شکست دو فصل اخیر تیم تراکتور رقم بخورد.

عوامل خارج از میدان :

صعود تیم تراکتور بعد از هشت سال دوری از لیگ برتر و ناکام ماندن این تیم در آخرین لحظات از دستیابی به لیگ برتر به شدت تئوری دخالت عوامل امنیتی در بازیهای تراکتور را قوت بخشیده بود. سال 85 سالی بود که این تئوری در بالاترین حد خود قرار گرفت. در حالی که تیم تراکتور در گروه خود اول شده بود رویه حذفی برای دو گروه لیگ آزادگان در نظر گرفته شد. بازیها رفت برگشت نبودند. طبق اعلام سازمان قرار بود این بازی در زجان انجام شود ولی به علت تظاهرات ملت آذربایجان در سال 85 این بازی مکان بازی به تهران منتقل شد. اما دوباره مکان بازی عوض شد تا تیم تراختور در اصفهان رو در روی تیم همای تهران قرار بگیرد و بازی را واگذار کند .

تئوری دخالت عوامل امنیتی در بازیهای تراختور نباید به صورت حتمی و به  جد از طرف هوادارن پیگیری و به آن پرداخته شود. این تئوری باعث خواهد شد تا هواداران باخت تیم را در عوامل بیرونی خارج از میدان جستجو کنند و نقاط ضعف تیمی و مالی تیم از نگاه هواداران مخفی بماند. بهترین کار برای ناکام گذاشتن عوامل خارجی  حضور همیشگی هوادارن در صحنه و فشار به ارگانهای دولتی برای تامین مالی تیم و امکانات رفاهی هواداران می باشد.به طور حتم در صورت حضور همیشگی هواداران عوامل خارجی جشن میلیونی ملت آذربایجان را در آینده ای نزدیک پیش بینی خواهند کرد و  به خواست ملتتن خواهند داد.

سخن آخر :

آرزوهایی که در ذهن هوادارن میلیونی تراختور هست با حضور همیشگی شان به واقعیت خواهد رسید.

Tiraxtur1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد