اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

فوتبال ورزشی رقابتی است

فوتبال ورزشی رقابتی است


موضوع اصلاً مقایسه ی بازی تراکتور مقابل ذوب آهن و سپاهان نیست. هرگز نمی توان از یک اتفاق نتیجه گیری مطلق نمود و آن را به همه ی بازیها تعمیم داد. مسابقه ی تراکتور با ذوب آهن و سپاهان در دو مقطع متفاوت انجام شده است. بازی با ذوب آهن در اوایل فصل انجام شد که هنوز حساسیت مسابقات تا این اندازه نبود.
هدف این نیست که با این باخت هواداران را مقصر اصلی دانسته و تمامی کاسه کوزه ها بر سر آنان شکانده شود بلکه همانطور که در مقالات متعدد بیان شده است در این مسابقه اگر هواداران اسیر جنگ روانی سپاهان نمی شدند نتیجه ی دیگری می توانست رقم بخورد و یا حداقل اگر هم می باخت بازنده ی سربلند میشد به اعتقاد من سه عامل اصلی سبب باخت تراکتور مقابل سپاهان شد:

1. مغرور شدن تیم پس از پیروزی مقابل استقلال که سبب پدید آمدن نوعی غرور کاذب در بازیکنان، کادر فنی و هواداران شده بود اثرات مسابقه با استقلال موضوعی است که معمولاً از زیر نگاه تحلیلگران دور مانده است و بیشتر روی بازی با سپاهان زوم می گردد.

2. جنگ روانی اصفهانیها، تجربه ی بیشتر آنان، شناخت کامل آنان از نقاط قوت و ضعف تراکتور و هوادارانش و حاشیه سازی و مدیریت آن با جهت دهی به سمت تراکتور و هوادارانش.

3. حرفه ای گری سپاهان؛ کیفیت تیمی مطلوب؛ تجربه ی بالای این تیم، وجود مدیر مجرب، مربی کارکشته و بازیکنان توانمند.
مصاحبه پس از بازی قلعه نوعی در نوع خود جالب بود وی بیان داشته بود که ما با شناخت کامل از شیوه ی بازی تراکتور خط هافبک آن را از کار انداختیم و با استفاده از پرسینگ و نتیجتاً اشتباه مدافعان تراکتور به گل رسیدیم. تراکتور در مسابقه با سپاهان نتوانست بازی همیشگی اش را به نمایش بگذارد که دلیل آن گرفتار شدن در کمند بازی تاکتیکی و شناور سپاهان بود. سپاهان با راه اندازی جنگ روانی هواداران را در بیرون از زمین و با داشتن برنامه برای تمامی لحظات و دقایق بازی موفق به مهار تیم درون زمین شد. ضمن اینکه اقدامات متظاهرانه ی کانون هواداران سپاهان مانند پذیرایی از هواداران تراکتور در اصفهان نیز صرفاً با هدف تحت کنترل گرفتن هواداران تراکتور در آینده و در اصطلاح عامیانه همان خر (دوستان ببخشند استفاده از این واژه به جهت ضرورت می باشد) نمودن هواداران تراکتور صورت پذیرفته بود و هیچ لطفی در میان نبوده است نکته ی ظریفی که در این بین باید در نظر گرفت این است که احترام به حریف با ذوب و هضم شدن در آن متفاوت است. فوتبال ورزشی رقابتی است در تمام دنیا صحبت از احترام به حریف می شود اما هیچ جایی حریف را بر سر خود نمی نشانند که متأسفانه تیراختورچیها سپاهان فرصت طلب و مکار را نه تنها بر سر خود بلکه بر قلب خود نشاندند!

تنها باید پس از بازی هر دو تیم را تشویق می کردیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد