اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

حرفه ای باشیم و حرفه ای عمل کنیم






سایت متحد هواداران- فوتبال حرفه ای را می توان در بازی ال کلاسیکوی اسپانیا تعریف کرد جایی که دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در مقابل هم بازی می کنند. مهم نیست بازی در کدام شهر برگزار شود چون در هر صورت شاهد یک بازی جذاب و دیدنی خواهیم بود. چند ماه پیش در یکی از این بازیهای ال کلاسیکویی، بارسلونا در نیوکمپ و در دیدگان نزدیک به 100 هزار نفر توانست تیم رئال مادرید را با آن همه ستاره با نتیجه عجیب 5-0 شکست دهد. وقتی این بازی را مورد تحلیل قرار دهیم به نکات جالبی دست می یابیم که می توان اصلی ترین آن را شور و تشویق و جو ملتهب ورزشگاه دانست. هر دو تیم دارای بازیکنان شاخصی هستند که هر کدام می توانند در بازی نتیجه را تغییر دهند، ولی ما به عینه دیدیم که در آن بازی بازیکنان رئال مادرید حتی در حد یک تیم رده دهمی هم ظاهر نشدند. حال این سوال در ذهن تداعی می شود که چه دلایلی باعث شد که تیمی با آن همه بازیکنان سرشناس قدرت ندارد در مقابل تیمی که از لحاظ بازیکان همپای این تیم است عرض اندام نماید که همان طور که اشاره کردم دلیل اصلی آن نه بازیکنان بودند و ه کادر فنی بلکه هوادارانی بودند که تنها مختص تیم بارسلونا بود و این تنها چیزی بود که رئال مادرید از آن بی بهره بود. بارسلونا و رئال مادرید دارای مربیان حرفه ای، بازیکنان حرفه ای، تماشاگران حرفه ای، مدیران حرفه ای و البته و صد البته فوتبال هستند که در این بازی به غیر از تماشاگران در همه موارد پایاپای بودند.


با این مقدمه کوتاه می خواهم اشاراتی به دلایل شکست تیم تراختور داشته باشم. امید دارم که مفید قرار گیرد.

1- قبل از بازی جوی عجیبی در سایت ها بود که با تاسف باید عرض کرد که هیچ کس تحلیلی درست و واقعی از آن را نداشت. برادری و دست دوستی با تیم سپاهان هیچ گاه بد نیست ولی نباید این دوستی تا حدی پیش رود که تیم مقابل را در ورزشگاه آنطور تشویق نماییم که انگار تیم خودی است. این نشان از حرفه ای گری تیم حریف است که با استفاده از روانشناس موفق باعث شد که جو ورزشگاه به نفع آنها شود. در بازی ال کلاسیکو رونالدو هر گاه پا به توپ می شد هواداران طوری جو ورزشگاه را ملتهب می کردند که انگار دشمن در حال حمله است. این حرکت باعث شد که رونالدو بازی خود را نتواند انجام دهد و استرس بازی آن را غرق خود کرده بود. در حالی  که ورزشگاه سهند آنطور که باید و شاید به سود تیم ما نبود و بازیکنان آن جو ملتهب را قبل از بازی از ما گرفتند.


2- در این بازی متاسفانه حس حضور در ورزشگاه آنطور وضعیت را ملتهب کرده بود که برای رسیدن به ورزشگاه باید چند ساعت قبل آماده می شدی و راهی ورزشگاه تا جایی مشخص برای خود داشته باشی که این عامل باعث افت شور و انرژی می شود که در حین بازی دیگر آنچنان که تشویق باید صورت گیرد، انجام نمی پذیرد. البته این حضور که چند ساعت قبل از بازی می باشد باعث می شود که قبل از بازی تمام انرژی خود را با تشویق های نه چندان مهم از دست دهیم و خود را تخلیه نماییم ودیگر نای تشویق در حین بازی را نداشته باشیم.

3- هر گاه حساسیت بازی بیشتر می شود متاسفانه ورزشگاه و هواداران زیادی از جای جای آزربایجان به ورزشگاه می آیند که شاید برای عده ای اولین بار می باشد که ورزشگاه را از نزدیک می بینند و باعث می شوند آنهایی که حس تشویق در آنها بیش از بقیه هست با عدم همراهی این عده آن تشویق ها هم از بین رود و روحیه برای آنها هم نماند تا به تشویق های خود ادامه دهند که در این بازی به عینه شاهد آن بودم که با هر برخاستنی خیلی ها با صدای اعتراض درخواست نشستن در صندلی و تماشای بازی را می کردند.من مخالف حضور تماشاگران نیستم ولی این حضور باید به صورت برنامه ریزی شده و با تبلیغات از قبل و هماهنگی لازمه قبل از بازی صورت گیرد.

 


حال با توجه به نکات بالا باید عرض کنم که یکی از دلایل اصلی برد تیم بارسلونا با آن نتیجه عجیب هوادارن بودند نه بازیکنان  و کادر فنی.این سه عامل که مختص هوادارن می باشد شاید از جمله مهم ترین عواملی باشد که باعث شد تیم تراختور حتی نتواند از این بازی حتی یک امتیاز نیز دشت نماید. تجربه نشان داده که ما در اکثر بازیهایی که ورزشگاه را پر می بینیم به آنچه که می خواهیم برسیم و نتیجه ای در خور توجه را بدست آوریم که نمونه بارز آن بازی سال قبل مقابل مقاومت سپاسی بود، با آنکه تیم حریف آنچنان که حریف قدری نبود ولی ما به نتیجه مساوی دست یافتیم. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که این حضور حماسی باعث می گردد که روی دهد که در ذیل بدان می پردازم

 

بر همگان واضح و آشکار است که تبریز سوای سایر شهر ها می باشد یعنی هر اتفاقی که در تبریز رخ می دهد به عنوان بحران نمایش داده می شود که همیشه در چنین مواقعی کمیته بحران تشکیل می شود که از این اتفاق ضربه ای به بدنه شهر و حکومت نخورد. تنها راه حل این بحران همان در دست داشتن جو قبل و حین بازی می باشد که به نوعی با برنامه ریزی قبلی به پیش می رود. اگر دقت نمایید در چنین بازی هایی تیم نتیجه ای را به دست می آورد که باعث تخلیه انرژی و افت روحیه می شود تا به نوعی از اتفاقات دیگری جلوگیری نماید.

حال شاید تعجب نمایید که چرا کلاً سنگ را به طرف هوادارن انداختم در حالی که در این بازی مدیریت و کادر فنی و بازیکنان نیز انگیزه ای برای برد نداشتند که باید عرض کنم که متاسفانه در این بازی اتفاقات نادری افتاد که اصلاً قابل توجیه نیست و باید تحلیل کارشناسانه صورت گیرد که بنده فقط به آنها اشاره می نمایم.

سرمربی تیم قبل از بازی حرف هایی می زند که روحیه جنگندگی در بازیکان از بین می رود و باعث می شود آن شور و انگیزه لازم برای برد را نداشته باشند و با گفتن جملاتی همچون ما با تیم ملی سپاهان بازی داریم باعث می شود تیم حریف قدرتی بیشتر به خود گیرد. البته در این بین سخنان مدیریت نیز مزید بر علت بود و این نشان از آن است که تیم کادر حرفه ای را به خود نمی بیند. ولی در مورد بازیکنان باید عرض کنم که غرور کاذب برد در مقابل تیم استقلال باعث شد که انگیزه لازم را برای گرفتن امتیاز نداشته باشند که این انگیزه را باید ما هواداران در آنها به وجود می آوردیم که متاسفانه  آن طور که باید و شاید نتوانستیم به وظیفه خود عمل نماییم.

به هر حال باید این را قبول نماییم که هواداران ما آنطور که باید حرفه ای نیستند با آنکه خود قبول دارم در بعضی بازی ها نتیجه بازی از قبل تعیین شده و شاید نقش هوادارن آنچان به چشم نیاید ولی درعوض به این نتیجه می رسیم که مشکل از طرف هوادران نبود و عوامل دیگری باعث گردیده تا تیم نتیجه در خور توجه را نگیرد. ما به عنوان هوادار باید به وظیفه خود به خوبی عمل نماییم تا دیگری توجیهی برای غیر نباشد.

به امید روزی که نه تنها حرفه ای گری بلکه این بازی فوتبال باشد که نتیجه را رقم زند نه عوامل دیگر.

یاشاسین آزربایجان

یاشاسین تراختور

یاشاسین هواداران فهیم و با اخلاق تراختور

Qartal Türkoğlu

عکس :آلپای

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد