اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

پیش‌بازی استقلال-تراکتورسازی؛ خون به پا می‌شود!

پیش‌بازی استقلال-تراکتورسازی؛ خون به پا می‌شود!


این یک جنگ واقعی است. این بازی می‌تواند چیزی شبیه همان حکایت‌هایی باشد که اسپانیایی‌ها از ال‌کلاسیکوهای نیم قرن پیش تعریف می‌کنند. فقط جای تک‌تیراندازهای ژنرال‌فرانکوخالی است.









































سایت گل - سال پیش در اولین حضور مجدد تراکتورسازی در لیگ‌برتر وقتی تبریزی‌ها برای بازی با استقلال به تهران آمدند کسی پیش‌بینی حضور این‌همه تماشاگر قرمزپوش را در استادیوم نکرده بود. تا دقایقی به بازی مانده، حضور پرتعداد هواداران تراکتور باعث شده بود برای اولین بار ورزشگاه آزادی در هنگام میزبانی استقلال از یک تیم شهرستانی به رنگ قرمز دربیاید. تماشای این تصاویر نادر از صفحه تلویزیون باعث شد استقلالی‌های در خانه مانده بلافاصله خود را به ورزشگاه برسانند و جلوی این واقعه را بگیرند.

وقتی که آبی‌ها موفق شدند قبل از پایان نیمه اول برتری عددی قرمزپوشان بر روی سکوها را پاک کنند، یک تصویر تاریخی دیگر شکل گرفت. حالا آزادی با حضور 90هزار تماشاگر قرمز و آبی شمایل کاملی از یک «داربی» را به نمایش گذاشته بود؛ در حالی که این بار نام حریف استقلال، پرسپولیس نبود.

 

به تمام خاطراتی که از بازی سال گذشته استقلال و تراکتور داریم باید یک نکته دیگر را هم اضافه کنیم. تراکتور امسال برخلاف سال قبل صرفا یک تیم میانه جدولی که برای کسب آبرو به میدان می رود نیست. حالا آن‌ها در میان 4تیم صدر جدول جایی برای خودشان دست‌وپا کرده‌اند و برای کسب سهمیه آسیا سر و جان می‌دهند. تیمی که در 15هفته اخیر تنها یک بار شکست خورده به این راحتی‌ها حاضر نخواهد شد 3امتیاز را به میزبان تهرانی‌اش‌ تقدیم کند. از آن طرف استقلالی‌ها هم حالا که با پیروزی در داربی و برد شیرین مقابل پاختاکور به جاده موففقیت برگشته‌اند، خیال ندارند دوباره به کابوس صفر-صفرهای اعصاب‌خردکن برگردند. گو این‌که غیبت فرهاد مجیدی سنگ بزرگی بر سر راه رسیدن به این هدف خواهد بود.

تراکتورسازى تبریز،استقلال تهران

سکانس‌های طلایی: لحظاتی که علی علیزاده برای اجرای تاکتیک اصلی تبریزی‌ها به کنار خط طولی می‌آید از صحنه‌های جذاب بازی خواهد بود. «اوت‌انداز بزرگ» حتی زمانی که لباس آبی بر تن می‌کرد این توانایی را داشت که با دست خودش استقلالی‌ها را در وقت تلف شده داربی تلف کند. سروصداهای همیشگی فراز کمالوند در کنار زمین هم از سکانس‌های شاخص عصر یکشنبه خواهد بود. به همه این‌ها هواداران غیرقابل پیش‌بینی تراکتور را هم اضافه کنید که این‌بار قرار است به طبقه دوم تبعید شوند؛ اما آن‌ها از راه دور هم خطرناک‌اند.

تراکتورسازى تبریز،استقلال تهران

احتمالات: پیروزی استقلال می‌تواند این تیم را با توجه به توقف احتمالی ذوب‌آهن به رتبه دوم جدول برساند. در این صورت تراکتور اگرچه از پله چهارم تکان نمی‌خورد اما این رتبه را از سوی پرسپولیس و فولاد در خطر خواهد دید. اما اگر تراکتور برنده شود می‌تواند با تثبیت چهارمی‌اش در هفته‌های آینده داعیه مکان‌های سوم و حتی دوم جدول را هم داشته باشد. ضمن این‌که شکست استقلال آخرین بخت‌های این تیم برای ماندن در کورس قهرمانی را بر باد می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد