اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

اخبار باشگاه تیراختور و دیگر تیمهای آزریایجان

این وبلاگ صرفا یک وبلاگ خبری جهت اطلاع رسانی است

حماسه های حضور؛ نگاهی به تبعیض بین هواداران در فوتبال ایران

TractorFansPortal.Com. هفته بیست و نهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که شوونیسم ورزش ایران، شاهد شکست و تحقیری دیگر بود  و جامعه ورزش ایران بیش از گذشته واقعیتها را مشاهده کرد.

در این هفته،دو تیم سوگلی پاییتخت، داربی تهران را برگزار کردند. تیراختور نیز در استادیوم سهند به مصاف فولاد رفت. فارغ از نتایج بدست آمده در این دو دیدار،موضوع قابل توجه، عملکرد متفاوت رسانه ها ،رفتار تبعیض آمیز سازمانها و تخصیص متفاوت امکانات و همچنین استقبال مردم از این دو دیدار بود.

- هیاهو برای هیچ

در یک ماه گذشته شاهد تبلیغات شدید رسانه ها در مورد دیدار استقلال و پیروزی بودیم. در این مدت، تلویزیون، روزنامه ها و سایتهای مرکزگرا بیشترین توجه را به این بازی معطوف کردند.آنها با تبلیغات گسترده خود مردم را مستقیم و غیرمستقیم تشویق به حضور در ورزشگاه آزادی می کردند.

سازمانهای مسئول نیز امکانات و تسهیلات ویژه ای را برای این بازی در نظر گرفتند.اختصاص تعداد زیادی اتوبوس همراه با پذیرایی بوسیله آب میوه رایگان، راه اندازی شبکه اینترنت بی سیم رایگان برای همه تماشاگران و تقویت شبکه تلفن همراه برای جلوگیری از شلوغی شبکه، دادن صبحانه ،ناهار و شام رایگان به هواداران که زودتر به استادیوم آمده بودند و اختصاص چادر،پتو و سایر امکانات رفاهی برای استراحت هوادارنی که شب را در ورزشگاه خوابیده اند،نمونه ای از این تسهیلات می باشد.با این وجود و علرغم همه تبلیغات و امکانات تخصیص داده شده و در حالیکه در روز بازی از اوائل صبح بارها از طریق صداوسیما مردم را دعوت به حضور در ورزشگاه کردند،تنها حدود 60هزار نفر در ورزشگاه آزادی از نزدیک این بازی را تماشا کردند.

-آنها که عاشقانه می آیند

یک روز بعد از داربی تهران، تیراختور آزربایجان در استادیوم سهند، میزبان فولاد خوزستان بود. دیداری که مانند سایر دیدارهای این روز با بی تفاوتی صداوسیما و سایر رسانه ها همراه بود. برخلاف تهران، در تبریز،همه دست در دست هم داده بودند تا به جای امکانات و خدمات ، مشکلات و سختی های بیشتری را برای هواداران فراهم سازند و به جای تشویق طرفداران برای حضور در استادیوم، آنها را دلسرد نمایند. با وجود فاصله زیاد استادیوم سهند، هیچ اتوبوسی برای انتقال هواداران وجود نداشت.رفتارهای امنیتی و نامناسب برخی ماموران انتظامی،آنتن دهی نامناسب و قطع شدن شبکه موبایل به علت شلوغی شبکه، نبود بوفه مناسب و کافی و مشکلات ترافیکی راه های ارتباطی، تنها قسمتی از مشکلاتی بود که طرفداران با آن مواجه بودند. با همه این شرایط، استادیوم سهند شاهد حضور بیش از 60هزار طرفدار بود. طرفدارانی که تنها به عشق آزربایجان و تیراختور ،همه این مصائب را به جان خریده و در استادیوم حاضر شدند.

- چشم ها را باید شست

با وجود همه هیاهوهای رسانه های مرکزگرا و تلاشهای آنها برای حفظ سیستم دو قطبی فوتبال ایران، تیراختور آزربایجان، در عمل اثبات کرده است که پرشورترین و پرطرفدارترین تیم ایران و آسیاست و سنگ اندازیها و تحریف حقیقت توسط عده ای شوونیسم،نمی توان واقعیتها را تغییر دهند. اینک مسئولان رسانه ملی باید قبل از اینکه دیر شده و بیش از این رسوا شوند،خود را با واقعیتها تطبیق داده و انحصار رسانه ای را که در اختیار سرخابی های تهران قرار داده اند را بشکنند.

- حماسه ای دیگر در راه است

در هفته پیش رو،تیراختور در آزادی تهران به مصاف استقلال خواهد رفت .روزی که تورکان ساکن استانهای تهران و البرز و سایر استانها ، بار دیگر با حضور خود، سکوهای آزادی را به سرخ ترین سرخها تبدیل خواهند نمود و در مقابل چشم طرفداران اندک استقلال و در دل ورزشگاه محبوب نژادپرستان ، فریاد"آزربایجان"را سر خواهند داد و با شعار"استقلال به شهر ما خوش آمدی"، یکبار دیگر شوونیسم را رسواتر خواهند نمود.

AgBulut

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد